Forum Wirtualny Sejm po 2005 roku Strona Główna Wirtualny Sejm po 2005 roku
Sejm2005.fora.pl to pierwszy symulator Sejmu z 2005 roku
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Rząd]: Reforma systemu oświaty

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Wirtualny Sejm po 2005 roku Strona Główna -> Sejm / Gabinet Marszałka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paulina Hall
Prawo i Sprawiedliwość



Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:55, 21 Gru 2012    Temat postu: [Rząd]: Reforma systemu oświaty

Cytat:
Ustawa rządowa reformująca system oświaty
z 2005 r.

Rozdział 1

Art.1
Likwiduje się gimnazja i obecną strukturę szkolnictwa podzielonego na szkolnictwo podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne.

Art.2
Przywraca się szkolnictwo trójstopniowe, tj. szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe i szkoły wyższe. Szkolnictwo podstawowe obejmuje 8 klas, a szkolnictwo średnie obejmuje w zależności od szkoły 4 lata dla liceów i 5 lat dla technikum. Szkoły zawodowe kształcą tak jak dotychczas.

Art.3
Szkoły podstawowe zostają podzielone na trzy poziomy:
poziom 1 - klasy od 1-3;
poziom 2 klasy od 4-6;
poziom 3 klasy od 7-8;

Art.4
1. Poziom 1 szkoły podstawowej obejmuje nauczanie początkowe, gdzie realizuje się w dużej części program uczenia przez zabawę. Uczeń musi się tu nauczyć takich podstawowych rzeczy jak alfabet, czytanie, pisanie, liczenie.
2. Na poziomie 2 uczeń zapoznaje się szerzej z wiedzą, tutaj wprowadza się od 4 klasy języki obce oraz edukację seksualną celem wyjaśnienia procesów zachodzących w okresie dojrzewania.
3. Poziom 3 obejmuje nauczanie bardziej rozbudowane, gdzie wiedza jest bardziej poszerzana. Uczeń odnajduje w sobie zainteresowania, pasje, a nauczyciel pomaga w ich realizacji. W ostatniej klasie tego poziomu następują intensywne przygotowania do egzaminów do szkół średnich.

Art.5
Na każdym ze szczebli nauczania należy informować uczniów o tym co jest dobre, a co złe, uczyć o szkodliwości pewnych zachować i uczulać na negatywne elementy prowadzące do demoralizacji.

Art.6
Nauczyciele mają obowiązek organizować godziny wychowawcze celem nawiązania większych kontaktów z uczniami.

Art.7
Powołuje się stałe Rady Rodziców przy Dyrektorze Szkoły w celu zapoznawania się z sytuacją w szkole i rozwiązywania różnych problemów dotyczących młodych ludzi jak i innych spraw. Regulamin szkoły określa zasady funkcjonowania Rad.

Art.8
1. Dyrektorzy szkół mają obowiązek stanowczego reagowania na elementy demoralizacji w szkołach. Należy podjąć wszelkie środki w celu zapobiegania przemocy w szkole. Dozwolone są prace społeczne na rzecz szkoły.
2. Uczniowie najbardziej agresywni mają obowiązek spotykać się ze szkolnym psychologiem, bądź pedagogiem. Dyrektor ma obowiązek wzywać do szkoły rodziców takich osób, a w szczególnych przypadkach powiadamiać odpowiednie instytucje takie jak kuratorium oświaty i prokuratura.
3. Zakazana jest wszelka segregacja w szkołach. Można jednak tworzyć specjalne kółka pozalekcyjne dla agresywnych uczniów, które mają za cel uczyć łagodności i wychować ucznia tak, by nie sprawiał kłopotów.

Art.9
W szkołach mają obowiązkowo być zatrudnieni psycholodzy, jak i stomatolodzy, oraz pielęgniarki. Ich zatrudnienie finansuje resort odpowiedzialny za sprawy służby zdrowia.

Art.10
Wszelkie programy nauczania, jak i inne decyzje dotyczące szkół określa minister właściwy do spraw edukacji. Przepisy tej ustawy dotyczą także szkół prywatnych.

Rozdział 2

Art.1
Gminy i powiaty mają obowiązek dostosować budynki szkół do potrzeb powyższej reformy. Pieniądze na ten cel będą pochodzić z budżetu państwa, gminy i powiaty mogą także wygospodarować część pieniędzy na realizację reformy. Odpowiedni minister do spraw związanych z ustawą ma prawo regulować tę kwestię w interesie gmin i powiatów.

Art.2
Od września 2007 roku wstrzymuje się pobór do gimnazjów. Wtedy pierwszy rocznik rozpocznie naukę w nowym systemie, będę to uczniowie klas 6 szkół podstawowych, którzy zamiast do gimnazjów przejdą do klas 7 szkół podstawowych. Uczniowie z gimnazjów zaś mogą być przeniesieni do innych szkół jeśli warunki lokalowe nie pozwolą im na kontynuowanie nauki w dotychczasowej szkole.

Art.3
1. W roku 2008 w liceach naukę zacznie pierwszy rocznik objęty nowym systemem nauczania.
2. W wyniku nowej reformy żaden nauczyciel nie może stracić pracy, tylko ma być przeniesiony na inne stanowisko bądź do innej placówki.

Art.4
Ustawa wchodzi w życie w momencie ogłoszenia i zaczyna być od tego czasu realizowana. Przewidywany czas realizacji ustawy to około 5 lat, czyli do roku 2010. Przepisy tej ustawy będą realizowane zgodnie z terminami określonymi w ustawie to jest od września 2005 roku. Za jej wykonanie odpowiadają resorty właściwe do spraw poruszanych w ustawie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Melania Czartoryska
Prawo i Sprawiedliwość



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:59, 21 Gru 2012    Temat postu:

Przyjmuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Wirtualny Sejm po 2005 roku Strona Główna -> Sejm / Gabinet Marszałka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin